קבלת הראי

post_video
לפני חודש אחד

רבי נחמן מציג בתורה כ' את תפיסתו.פרצוף זעיר אנפין ( מידת הדין ) הוא התודעה המצומצמת =השכל.

מידת הרחמים היא פרצוף אריך אנפין והיא אור מקיף.אצל ר נחמן מדלגים אל מעבר לשכל..אל המקיפים.המצוקה…

post_video
לפני 3 חודשים

כיצד תופסים את המימד הסודי של המציאות.על מוח ימין ומוח שמאל,תודעת הנסתר ותודעת הנגלה.על מושג היסוד של קבלת הראי"ה- הקודש.

post_video
לפני 3 חודשים
post_video
לפני 5 חודשים

עיקר המסר של המקובלים הינו היחוד.תובנות הקשורות לחווית האחדות נעוצות בפרצוף העיקרי שבאצילות פרצוף אריך אנפין.שיעור זה ממשיך בתיאור חלקיו ומשמעויותיו של פרצוף זה בספר הזוהר בכתבי הארי ובכתבי פרשני…

post_video
לפני 7 חודשים

ועולם התיקון הינו מערכת אורות מדודה שאינה שוברת את הכלים.האור נכנס לאורות במידה שהם יכולים להכיל.מה הביטוי של עולם התיקון בנפש בזמן ובעולמות

post_video
לפני 8 חודשים

בשבירת הכלים עלו האורות כלםי מעלה ונשארו רק 288 ( רפח) ניצוצות.השיעור עוסק בניצוצות אלה ובפרשנויות שניתנו להם בחסידות, קבלה ,כתבי הראי"ה וכו'.

post_video
לפני 8 חודשים

אורות גדולים וכלים קטנים ..זהו המאפיין של עולם התוהו וכך בנפש האדם.רצונות ענקיים סמויים שמתקיימים בעל מודע שוברים את הנפש.כל יצר הוא רצון גדול שלא מצא מענה במציאות.עולם התוהו ושורשיו בקבלת הארי…

post_video
לפני 8 חודשים

עולם הנקודים הוא העולם שממנו מתחילה בריאת הרע.מהי המשמעות של עולם זה בנפש ובהסטוריה?

מה המשמעות של עשרה אורות בעשרה כלים?

כיצד מוסברת בריאת הרע בספר הזוהר ובכתבי האר"י הקדוש

post_video
לפני 8 חודשים
post_video
לפני 10 חודשים
post_video
לפני 10 חודשים

הייחוד הוא בחיבור שבין המציאות החוץ אלוהית למציאות האלוהית.

פרשנותו של הרמח"ל לקבלה מתמקדת בייחודים.מה ההבדל בין הייחודים הקלסיים בקבלה לתפיסה של הרמח"ל?

post_audio
לפני 11 חודשים

הירידה היא חלק מתנועת הרוח.היא תנועת ה"שוב".רק בזמן משגה וירידה מתקיימת עבודת תיקון.

לרב קוק תובנות מעמיקות בנושא והן מקופלות בשיעור זה.